PyKDE és un port de les llibreries de KDE per Python que ens permet fer ús de les principals característiques del KDE 3.0.2 utilitzant aquest llenguatge script.
Amb pyKDE i Python podem crear ràpidament aplicacions per KDE 3.0.2.
Per fer anar la llibreria necessitarem també el port de les llibreries Qt pyQT i la utilitat Sip
Una vegada feta la instal·lació podem utilitzar el designer que acompanya la llibreria QT i fer servir els controls de KDE com el KURLLabel o KPushButton com si fossin controls de QT. Obviament això romp la compatibilitat amb altres plataformes, però guanyam amb varietat i tenim tota la potència del KDE 3.0.2 a la nostra disposició
Així doncs per dissenyar una aplicació KDE amb Python i aquestes llibreries podriem fer el següent:
a = QApplication (sys.argv)
La canviarem per
# Els valors poden ser el que volguem
appname = “form1”
description = “from form1.ui”
version = “1.0”
KCmdLineArgs.init (sys.argv, appname, description, version)
a = KApplication()
import kdecore KCmdLineArgs, KApplication
import kdeui
Com que normalment no encertarem amb la interfície d’usuari a la primera és aconsellable fer servir una classe filla de la que ens genera pyuic i fer les modificacions i adaptacions dambunt ella, així si canviam la interfície no perdrem els nostres canvis.
Per acabar, i donat que la importació de les llibreries kde és força feixuga, quan passem la nostra aplicació a producció és aconsellable substituïr totes les referències a from [llibreria]immport * per les referències dels objectes que realment utilitzam. El temps de càrrega de la nostra aplicació millorarà en un bon tant per cent.
Gràcies a Jim Bubliz i a Phil Tomsom de la lista de pyKDE per la seva inestimable ajuda!
Este post ha sido traido de forma automatica desde https://web.archive.org/web/20140625063149/http:/bulma.net/body.phtml?nIdNoticia=1456 por un robot nigromante, si crees que puede mejorarse, por favor, contactanos.